08:28 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

عرضه نمونه صنعتی اتوبوس برقی تا پایان امسال
نماد برتر- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از عرضه نمونه صنعتی اتوبوس برقی تا پایان سال جاری خبر داد.
صنعت نفت در استفاده از شرکتهای دانش بنیان تا کجا پیش رفت؟
نماد برتر- به دنبال تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش تولیدات صنعت نفت با تکیه بر دانش‌بنیان کردن صنایع نفتی، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که در صنعت نفت از حداکثر توان شرکت های دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی برای رفع چالش ها و نیازهای فناوری ساخت و خدمات استفاده شده است.
معیار ۱۹گانه ارزیابی ماشین آلات و قطعات شرکت‌های دانش بنیان تدوین شد
نماد برتر- از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معیارهای بررسی نوزده گانه ارزیابی تجهیزات آزمایشگاهی، قطعات و ماشین آلات ساخت و تولید تدوین شد.
در چالش "حفاظت از داده‌ها" مشارکت کنید و حمایت شوید
نماد برتر- معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از تولید محصولات و ابزارهای پیشگیری از نشت داده‌های سازمانی حمایت می‌کند.
ساخت سامانه کمک ناوبری در همکاری دانشگاه و نهادهای دولتی
نماد برتر- طی یک همکاری سه جانبه سامانه کمک ناوبری اجرایی و در حال گذراندن مراحل تست‌های استاندارد است.
اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت برای انتقال فناوری
نماد برتر- شرکت‌های متقاضی انتقال فناوری از معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌ جمهوری خدمات و تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند.
اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت برای انتقال فناوری
نماد برتر- شرکت‌های متقاضی انتقال فناوری از معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌ جمهوری خدمات و تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند.
قرار گرفتن ۴۰ شرکت دانش‌بنیان روی تابلوهای بورس
نماد برتر- مدیر کل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان روی تابلوهای بورس خبر داد و گفت: علاوه بر آن ۳ شرکت دانش بنیان نیز مراحل پذیرش را گذرانده‌اند و آماده درج در تابلوهای اول و دوم فرابورس هستند.
"چرخ" به چالش‌های ثبت پتنت پاسخ می‌دهد
نماد برتر- در قالب برگزاری رویداد "چرخ" 5 وبینار آموزشی در خصوص ثبت پتنت برگزار خواهد شد.
۳ پروژه شهر هوشمند در جزیره کیش اجرایی می‌شود
نماد برتر- سه پروژه مرتبط با شهر هوشمند با امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ایرانسل و سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش اجرایی می‌شود.
بخش خصوصی به حوزه پرتاب ماهواره وارد می‌شود
نماد برتر- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تشکیل مجموعه‌ای از شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه پرتابگر ماهواره خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری برنامه حمایت از ورود بخش خصوصی به حوزه فضایی را با همکاری سایر دستگاه‌ها در دستور کار قرار داده‎ایم.
مدرسه‌ای استارتاپی برای رونق کسب‌وکارهای هوش مصنوعی
نماد برتر- توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی هدفی است که با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در برگزاری مدرسه استارتاپی دنبال می‌شود.
حمایت پاییزی شبکه آزمایشگاهی برای تحقیقات دانشگاهی و صنعتی/عضویت ۷۵۰ مرکز در شبکه
نماد برتر- مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۷۵۰ مرکز آزمایشگاهی در این شبکه عضو هستند و اطلاعات حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه آزمایشگاهی را در این شبکه به اشتراک گذاشته‌ایم، گفت: برای هر فصل تخفیفاتی برای انجام فعالیت تحقیقاتی محققان در نظر گرفته شده که در برای فصل پاییز برای اساتید تخفیف ۵۰ درصدی شده است.
دعوت از شرکت‌ها برای توسعه سامانه زیرنویس خودکار فیلم
نماد برتر- به منظور بهره‌گیری بیشتر افراد ناشنوا یا کم‌شنوا از فیلم‌های آموزشی فراخوانی برای کمک به توسعه و تولید سامانه‌های زیرنویس خودکار برای این نوع فیلم‌ها به زبان فارسی منتشر شد.
«صنایع دفاعی» از جمله مصادیق اقتصاد دانش بنیان است
نماد برتر- معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی قزوین با بیان اینکه صنایع دفاعی از جمله مصادیق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان است، گفت: نقش شرکت‌های دانش‌بنیان تولید دانش نیست بلکه تولید اقتصاد دانش‌بنیان است بنابراین سنجش ما در پارک‌ها و مراکز رشد باید از تعداد محصول فناورانه به ریال و دلار تغییر کند.